Afterwork, modevecka, släktträff och födelsedag

I torsdags hade vi afterwork efter jobbet. Satt och drack cider på en filt i solen i Tivoliparken och sen gick vi till Banken och åt grillbuffé, drack drinkar och skrålade med trubaduren på uteservering. Very nice.  Lite trist att säga hejdå till Tove bara.

I fredags jobbade jag bara halvdag och hemifrån dessutom. Sen körde jag och kollade på lokalen som vi ska ha vår 25-årsfest i och sen bar det av till Köpenhamn med Alex.

När vi kom dit ösregnade det och jag mitt lilla nöt hade glömt paraplyerna (senila jag hade även glömt tandborste och underkläder, I like it fresh).  Jag lyckades därför köpa en regnrock i stl L i nån turistfälleaffär. Fanns inga mindre, tänkte att det skulle gå även om den såg lite stor ut. Den var ett skämt, axelsömmarna var typ vid mina armveck och det hade nog fått plats minst 2 pers till i den.

Sen drog vi iaf ut på modeveckan och solen tittade fram. Var på Won hundred-, Cheap Monday- och Wood Wood-visningarna.  Kul, men inte lika glammigt som förra året. Kanske inte så konstigt, med tanke på vilka visningar vi gick på. Inga spektakulära kläder heller direkt, även om det var en hel del fint. Sen var vi lite tråkigt vuxna och skippade faktiskt CM-festen, trots att det skulle vara  free beer, wine and vodka, och drog t hotellet.

Dagen efter steg vi upp tidigt, käkade hotellfrukosten och sen åkte jag direkt till Kalmar. Stoffe hoppade på i Hässle. Pappa hämtade oss i Kalmar och sen åkte vi till Boda för major släktträff, 43 pers.

Idag hade vi lite släkthäng på morgonen och sen åkte vi till Boda Nova-/Design house Stockholm-outlets. På kvällen firade vi min lilla mamma som fyller år! Åt middag på Cats. Nu är jag hemma i Lund igen.


Kommentarer
Postat av: Alexander

Hur hinner du med allt egeckligen!?

2008-08-12 @ 12:56:14
URL: http://impopularkultur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0