Vi skulle till Helsingborg, vi kom till Hawaii och Oslo

Igår blev det inte riktigt som jag tänkt mig. Jag hade föreställt mig att det skulle vara strålande sol och vi skulle åka till Helsingborg, bada, shoppa och sen stanna kvarpå kvällen och sitta i hamnen och äta och dricka. Alternativt att vi skulle åka in till Malmö och strosa lite i Västra hamnen och gå på Nöjesguiden smygisen i Dockan och sen på kvällen skulle vi äta kräftor och se the Dark knight på bio.

Istället var vädergudarna emot oss och Alexander var bakis och jag trött (efter bara ett par timmars sömn). Vi cyklade ner på stan och kollade loppisen längs Södra esplanaden. Sen shoppade vi lite. Jag köpte en bok till, en kjol, ett linne och en strandklänning samt två kokböcker (pasta och tapas, så nu blir det definitvit tapas-fest nån gång). Sen lunchade vi på Stortorget.



På kvällen åt vi kräftor som planerat, men bion var helt bokad, så vi får ta det senare i veckan. Istälelt blev det TV-soffan och filmen Hawaii, Oslo som gick på Svt2. Riktigt bra, men oustägligt mörk och sorglig. Skandinaviskt mörker och diskbänksrealism.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0