My summer so far...

Jag har varit extremt dålig på att uppdatera. Det har varit en rätt fullspäckad sommar hittills och sen när jag väl snott ihop ett långt "det här har jag gjort"-inlägg som jag sparade på datorn eftersom blogg.se vägrade funka just då, gick förstås min dator sönder. Yay.


Här kommer därför en kort resumé av några höjdpunkter under sommaren hittills, som troligen är ointressant för de flesta. Jag bryr mig dock inte, eftersom den här bloggen faktiskt är för min egen skull och jag varken är ute efter fame or fortune. Eller, man ska ju inte sticka under stol med att lite av det sistnämnda hade varit rätt trevligt, dock betvivlar jag att det skulle kunna komma genom några meningslösa ánteckningar i en blogg i vilket fall som helst. Det är bara att inse att jag aldrig kommer att bli någon Blondinbella ändå.


Siesta- Jag, Mimmi, My och Mys kompis Nina var där. Picknick i gräset, hänga i öltältet och förstås dansa och sjunga till alla bra band. Bäst var Håkan Hellström, Hästpojken och Billie the vision and the dancers.


Carros välkommen-hem-fest- Vi firade att lillasyster kommit hem från sin 9 månaders tur långtbortistan, med grillning och tropisk planka i partytält i trädgården. Sen blev det Kingans uteservering å dans till obergripliga schlagerhits.


Sthlm/Norrtälje/Partykryssning- Efter jobbresa t Umeå åkte jag t Sthlm för lite shopping å lunch + fika med Saga. Drog sen till Louise i Norrtälje och hade en helmysig fredagskväll och lördadag med massor av catching up + god mat och promenader vid vattnet (fantastiskt vackert). Sen blev det finlandsfärja för att fira Klara, Saga och Katarina. Vi va 25 pers som festade och dansade natten igenom- precis lika galet och lika mycket köttmarknad som man tror.


Midsommar- Väldigt lugn och mysig midsommarmiddag hemma, jag va dessutom sjukL, hemma med en kompis som kom. Sen trevlig grillning hos ett par kompisar dagen efter.


Edinburgh- Jag åkte till Edinburgh för att jobba, tog med mig Alexander och stannade även över helgen. Fantastiskt vacker stad! Åkte även på highland-tour till Loch Ness.


Den här helgen har också varit väldigt mysig. Sex and the city-filmen i torsdags med Karolina. Grillkväll i fredags hos oss. Några kompisar va här och vi satt i trädgården och grillade och drack vin. Sen blev det lite för många drinkar och en del dålig musik uppe i lägenheten. På lördagen åkte vi till Malmö för lite shopping. Tittade in hos Urbana som öppnat fin butik och träffade trevliga Ulrika för fika. På kvällen åt jag och Alex glass på Per Tutti, lagade lax och kollade på en av mina favoritfilmer, the Royal Tenenbaums. Idag har jag shoppat ännu mer (har tydligen fått tillbaka mitt shoppingsug), lunchat på Miljögården, storhandlat och ska kolla på Gone baby Gone ikväll.


Phew, nu var det klart. Kanske man kan börja blogga normalt igen sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0