Pojkvänsfritt

I helgen hade jag PF några dagar nu, eftersom Alex åkte till Stockholm på lördagmorgonen. Vi hann med mysfredag med fika på patiesseriet, hyrfilm och falafelrulle.

Igår åkte jag till Malmö för att träffa Mimmi och Malin. Vi lunchade på den där Deli-grejen på Hansakompaniet, fikade på Espresso house och gick runt på stan. Vi var rätt sega på shoppingen, men kom igång lite i slutet. Jag köpte en svart jacka, ett par Converse och fem böcker. Praktiska grejer som behövs till USA-resan.


Sen åkte vi till Lund och handlade lite provianter (a.k.a. chips och vindruvor). Hemma hos mig gjorde vi oss i ordning och drack vin, lyssnade på musik och snackade. Vi skulle egentligen ha gått ut och ätit i Malmö och sen gått ut, men klockan blev väldigt mycket väldigt snabbt, så vi slängde oss på tåget och tog en buss ut till Folkets park för att gå på Cuba café.

Till slut fick vi en plats på uteserveringen och beställde in varsin drink. Jag fick nån jäkla sommarjobbare som bartender som inte visste vad en strawberry daiquiri var och blandade till nån stark drink som i alla fall smakade jordgubb, men inte påminde särskilt mycket om de strawberry daiquieries jag brukar dricka. Mimmi och Malin valde den andre bartendern och fick varsin underbart god pina colada. Livet är orättvist.


 


Mimmi på partyhumör i min hall


Sen dansade vi nån form av latinodans (eh ja, vi försökte i alla fall röra oss till musiken) på det trånga dansgolvet och blev uppbjudna av varsin kort latino (stället var överhuvudtaget befolkat av minimänniskor, jag med mina ynka 170 cm och klackar på kanske 3 cm kände mig som en jättinna). Det var bara att hänga med i snurrningar, höftrullningar och andra heta moves. Jag höll på att skratta ihjäl mig. Sen blev det taxi till Lund för mig å Mimmi medan Malin skulle åka hem till sin syrra och sova.


Malin och jag i köket efter mycket oseriös "vinprovning"


Fylleringde Alexander som var ute på Stureplan. Han blev avundsjuk när han hörde att inträdet på Cuba Café var 40 kronor, Sturecompagniet tog 140. Malmö ftw!


Kommentarer
Postat av: Saga

Verkar som du hade en riktigt trevlig PF-kväll :) Apropå strawberry daiquiris så beställde jag och H varsin sån igår sista kvällen på hotellet i Dubai. Den smakade skit! Den både luktade och smakade lim! Jag vägrade dricka skiten och vi bad om nya, som tack och lov smakade mkt bättre! En bra bartender skickar inte ut nåt som inte är drickbart, det är ju typiskt att man ska råka på dem som inte är bra... :oP

2008-07-24 @ 17:02:12
URL: http://konvertera.blogspot.com
Postat av: Maria

Saga! Är du hemma nu? Jag vill höra ALLT! Nä, man beställer ju dyra drinkar för att de ska vara riktigt goda, så då blir man ju besviken när man får in nåt skit man skulle kunna göra bättre själv, trots total avsaknad av bartender-skills:)

2008-07-26 @ 10:34:46
URL: http://colorama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0