Bowling, tjejfylla och picknick

Igår cyklade jag och Alexander till Lomma och tillbaka. Vädret var jättefint i Lund, det var det inte i Lomma. Hela vägen hem fick vi kämpa i motvind och snålblåst. Mina otränade ben avled och jag fick väldigt ont i den bakre regionen som inte utsatts för sadelövningar på flera år. Men det var mysigt på vägen dit i alla fall.

På kvällen bowlade vi med P & E + K & F. Jag toksög. Dålig förlorare som man är (jag hatar att vara tävlingsmänniska, det är ett sjukt dåligt drag) kände jag mig inte så munter. Men efter bowlingen landade vi på uteservering med cider och värmelampor och det började kännas bättre igen.
Kvällen avslutades hemma hos K & F med groggande, musik och lite lätt urspårad tjejfylla.

Idag har vi hängt i botaniska och solat, lyssnat på musik och läst tidningar. Sen åkte vi och handlade picknick, kycklingklubbor, sallad, kex, cheesecake och frukt och körde till Höllviken och åt på stranden. Riktigt mysigt. Ikväll är det Stolthet och fördom på TV- riktigt riktigt bra. Och så ska jag packa inför min Jönköping/Finland resa mån-tors. Urk, jag vill inte. Men så kommer förstås min fina lillasyster hem imorgon efter nio månader. Ska bli jätteroligt att få hem henne igen! Tur att jag hinner träffa henne lite innan jag åker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0