Då-Nu-Sen

Jag har varit en dålig bloggerska på sistone. Skyller på tidsbrist. Jag försöker därför reparera med en ohyggligt lång lista som jag bland annat hittat hos Ulrika. (Som tydligen också hade en sucky tid i Lund ibörjan, även om hennes verkar ännu suckier än min var).

Jag betvivlar dock att min lilla lista intresserar någon annan, men det var en easy way out, okej? Det var dessutom ganska intressant att fundera över sitt liv de senaste åren. Så, enjoy! (haha)

För fem år sedan?
var jag 20 år och bodde i Kalmar i en delad 3:a i ett sunkigt område i utkanten av staden. Jag pluggade journalistik och hade flyttat hemifrån nästan ett år tidigare. Det var en förvirrande period, nya människor, ny stad och jag kände mig vuxen och liten på samma gång. Jag hade fått flera riktigt bra kompisar och trivdes i stan och på utbildningen. Men jag hade också gjort slut med en pojkvän, börjat få framtidsångest och gått upp 10 kilo i vikt.

För tre år sedan?
slutade jag plugga. Jag tog examen och var helt förstörd. Det kändes som hela det liv jag hade byggt upp raserades och jag var tvungen att skapa en ny verklighet någon annanstans. Jag grät floder, framförallt över att flytta från mina vänner som jag i princip levde med dygnet runt. Jag hade visserligen fått ett vikariat och en lägenhet i Lund, men allt kändes fruktansvärt osäkert och jag hade inga som helst kopplingar till den staden egentligen. Jag hade precis blivit tillsammans med min Alexander och det kändes redan väldigt bra, vilket är konstigt med tanke på att han skulle flytta till Göteborg. Men trots att jag i regel är en sådan som oroar mig, kändes det faktiskt som att det skulle ordna sig mellan oss. (Och nu har vi varit tillsammans i tre år, så det gjorde det ju).

För ett år sedan?
hade det precis börjat kännas lite bättre på de flesta fronter. Året innan hade varit ett ganska ensamt år, mycket jobb och långt pendlingsavstånd gjorde mig både fysiskt och psykiskt trött. Jag och Alexander hade flyttat ihop och fokuserat för mycket på varandra, vilket gjorde att vi båda var dåliga på att lära känna nya människor. Men för ett år sedan hade det börjat kännas bättre, både med jobbet och med det sociala. Jag hade plötsligt mer ork att träffa vänner, nya som gamla.

För tre månader sedan...
hade det hänt en del omtumlande grejer på jobbet. Tiden gick enormt långsamt och allt var väldigt osäkert. Jag funderade väldigt mycket over reservplaner och när jag insåg att jag inte skulle behöva dem var det en stor lättnad, men även en liten besvikelse. Jag var ialla fall i Linköping på min kompis Malins roliga 25-års fest och så bokade jag och Alex vår långresa (San Fransisco, Los Angeles, New York och Domikanska republiken) till sommaren, så jag var sjukt glad over det.

För en månad sedan?
firade jag Alexanders 25-års dag. Körde hem I 190 (typ) från Sthlm efter att ha varit där ett par dagar för att göra intervjuer. Jag köpte presenter längs vägen, hämtade ut paket, vrålhandlade på Norra fäladen och lagade tacopaj och snabbversion av tårta- chokladmuffins med grädde och geléhjärtan. Sen satt vi på balkongen och åt och han blev glad och överraskad- som tur var.

Igår?
jobbade jag. Bokade jobb/nöjesresa (jobb ons-fre, nöje lör-sön) till Skottland i juni. Sen åt jag och Alex lax och jag kollade Gossip girl medan han spelade kort med en kompis.

Idag?
har jag jobbat hemifrån. Meckat i hundra år med en jobbresa- det arrangerande företaget har verkligen inte varit hjälpsamma, irriterande! Blir nog filmkväll tror jag. Louise fyller år- grattis!

Imorgon?
ska jag ut och cykla på min nya cykel. Kanske till Malmö och titta på den här utställningen. Sen ska jag bowla med några vänner, äta middag och kanske gå ut efteråt. Katarina fyller år- grattis!

Om ett år?
har jag och Mimmi förhoppningsvis precis kommit hem från vår Australien-Nya Zeeland-Asien-resa, som måste bli av. Jag är fortfarande tillsammans med Alexander, men I övrigt vet jag inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0