Dina dagar är räknade...

A fick en orkidé av sitt jobb. Orkidéer skrämmer mig. Mina fingrar är inte ett dugg gröna, inte A:s heller vad jag vet. Vi brukar vattna blommorna typ varannan månad och har endast några gröna krukväxer som är av arten garderobsblommor. De säger att de är i princip odödliga. Men vi har bevisat dem fel där. Inte konstigt att man blev rädd när man såg de här taniga växterna alltså.

image10


 Vi ställde den i köket och eftersom den fortfarande lever efter en vecka har vi inte vågat flytta den. Vi vill liksom inte piss it off om den nu har hittat sitt naturliga habitat.


Nu har jag gjort något jag aldrig trodde att jag skulle göra, bloggat om blommor. Sanningen är nog att jag mest var sugen på att fota något och orkade inte gå ut. Det var liksom orkidén eller brödrosten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0