Valborgsrapport

Valborg blev mysig, trots vädret. Österlentrippen blev väl inte riktigt som förväntat. Jag hade föreställt mig promenader på kullerstensgator bland små låga stenhus med rosenbuskar som reste sig mot solljuset, fotograferandes bland äppelblom i salta havsbrisar och sitta på uteservering och dricka kaffe ur små porslinskoppar på rutiga dukar. Istället blev det nio plusgrader och blåst så vi frös ihjäl så fort vi gick utanför bilen. Blev en stund i Kivik, besök på musteriet där vi köpte äppelcider och rostade mandlar i choklad och kanel och en snabbtur till Simrishamn.


På kvällen grillade vi hos C på Vildanden. Väldigt mysigt. Jag och A grillade kycklingfilé (marinerad i vitlöksgrillolja- sjukt gott) och åt med grekisk sallad. När det blev för kallt gick vi in och roade oss med att gräva upp lik som stod längst bak i C:s skivsamling. Typ Absolute Music och Absolute Dance och körde eurodisco kväll dedikerad till 90-talet. Jag antar att det var ett försvar mot hela åldersnojan (som är oundviklig när man befinner sig i studentområde där det vimlar av nittonåringar)- vi gick i barndom helt enkelt.

Sen blev det utgång på Herkules.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0