Home alone

Jag har varit ensam hemma i helgen. Alexander åkte hem för att hälsa på föräldrar, hjälpa till och skruva hyllor och festa med vänner. Jag stannade här nere.

Jobbade hemifrån halva dagen i fredags efter att ha gjort en intervju på förmiddagen. Åkte till Mimmi på kvällen. Beställde mat, köpte godis och kollade på Sex and the City-filmen. Åh, jag önskar att hon kunde flytta hit istället. Det skulle vara toppen- för henne också, inbillar jag mig. Under tiden är det skönt att ha henne så nära i alla fall.

Igår fikade jag med Maria (Katarinas kompis som nyss flyttat ner). Det var väldigt trevligt. Vi pratade jobb, förhållanden, flytt, Malmö, Afrika och allt möjligt. Trots att vi inte ens känner varandra. En lyckad första kompisdejt med andra ord.

Sen åkte jag hem och tittade på Desperate housewives-avsnitt hela kvällen och åt vitlöksbröd, kladdkaka och äggröra. Not good.
Matsituationen den här helgen har varit k a t a s t r o f. Jag kan aldrig bo själv igen. Jag kommer bli fet(are), ätstörd och apatisk.


Nu har jag ångest över ett modejobb som måste bli klart och över att lägenheten är sjukt smutsig. Plus att min cykel (om den ej blivit stulen) står på stationen, när den måste stå i förrådet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0