Julstämningen infinner sig

Veckan har förflutit lugnt och stilla. Jag och Elin var och spinnade i tisdags (very good) och dagen efter fikade jag med Charlotte. I torsdags drack jag och Alexander lite rödvin och myste och igår drack vi resten av vinet och såg Hancock (helt okej) och krängde godis.

Idag var vi på stan och lunchade med Carro och Stoffe på Café d'Italia- myspys. Vi gick lite på stan och sen stack jag och Alex hem för att städa, sätta upp adventsljusstakar och -stjärnan, baka pepparkakor och göra kryddnejlikeapelsiner. Så nu doftar det jul i lägenheten och är jättemysigt.  Det enda som drog ner stämningen lite var väl julskivan Alex lyckades hitta som mest innehöll powerballader från 80-talet. Plus att det jäkla kistyrtuben gick sönder (måste var nyfunnen armstyrka efter de hela två spinningpassen jag genomlidit).

Nu lagar vi kycklingfiléer fyllda med mozarella och prosciutto. Sen blir det Devil wears Prada och dricka glögg och äta nybakta pepparkakor. Det är regnigt, mulet och kallt så man vill helst inte lämna sitt mysiga, väldoftande och upplysta hem.

Imorgon kommer Maria och vi ska gå på skyltsöndagen och julstöket på Kulturen och sen blir det nog mer glöggande och kanske lite julgodisgörande (vet dock ej om det är en bra idé så här långt före jul...).


Kommentarer
Postat av: Maja

Hejsan. Hoppas at du har haft en hittills bra kväll :)



Kika gärna in på min blogg, och kommentarer och åsikter är alltid roligt.



Ha det bra /Maja

2008-11-29 @ 20:12:26
URL: http://knockmeoutagain.blogg.se/
Postat av: victor

Hej visste du att åldrandet dödar 100 000 gamla människor varje dag.Gamla människor är också människor. Vi måste besegra åldrandet, för annars kommer åldrandet besegra oss själva,kolla gärna in min blogg om åldrandet...

2008-11-29 @ 20:36:14
URL: http://victorbjoerk.blogg.se/
Postat av: mohammed allah

Art news from Sweden.

The Best mohammed T-shirt art is from Sweden. Watch and read the info at,

http://www.mohammedt-shirt.com

Don´t translate read in English.

2008-12-10 @ 18:43:02
URL: http://www.mohammedt-shirt.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0