Julafton 2008

Julafton var varm, ljus och mysig som den ska vara. Vi sov länge och åt skink- och patémackor till frukost framför TV:n. Sen chillade vi och till lunch blev det obligatorisk risgrynsgröt- Carro fick mandeln. Sen spelade jag, Carro och Stolle Skvaller- töntroligt. Linn och Rasmus (Carros och Stolles kompisar som även de råkar vara syskon) kom förbi för att julkramas, så vi passade på att inviga julgodiset. Malin ringde och vi bestämde inför dagen efter.

Morbror dök upp och allihop kollade på Kalle Ankas julafton medan änglaspelet spelade och i sällskap med massor av kakor och lussekatter. Sedan blev det lite sistaminutenjulklappsinslagning och mys och sen började vi fixa julmaten. Vi åt julbord och drack julmust/julöl och nubbe. Hann se sista halvan av Karl Bertil Jonssons julafton och sen var det dags för julklappsutdelning. Jag fick: Lakan, handdukar, böcker, Sex and the city-filmen, Disney Pixar dvd-box, nagellack, mobilsocka, peelingkräm, porplåster, vitaminer och pengar

Jag, Carro och Stolle gav mamma och pappa biljetter till Fredrik Lindströms show Svenskar är också människor och jag gav pappa Gomorra och mamma ögonkräm och peelingkräm. Carro fick en limplumber, hårspray och silikondroppar och Stolle fick The Dark knight och en gul Boggi-tshirt som det står "Riktiga män luktar diesel" på. Det var roligt.

Sen blev det mer julgodis och Mama Mia. Very good julafton indeed.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0