No country for old (wo)men

Ibland och tyvärr inte alltför sällan får jag åldersångest. Och ja, jag vet precis hur patetisk det är när man nyss (nåja) fyllt 25. Men när jag velar över vad jag ska göra, var jag ska bo och vad jag egentligen vill bli när jag blir stor så känns plötsligt tiden knapp. Hur ska jag hinna allt jag vill om jag inte ens kan komma på vad jag vill. Och om jag någon gång kommer på det, kommer jag att ens våga?


Sådana här listor gör mig inte direkt bättre till mods. Blondinbella alltså, när jag fyllde 20 hade jag inte gjort mycket. Då kände jag mig som ett barn, fem år senare är jag tydligen förbrukad och passé. Jag skyller allt på Expressen och deras "Nittiotalisterna tar över"-artikel som de publicerade för någon månad sedan. 80-talisterna fick inte ens chansen innan de blev ersatta, utbytta och ratade till förmån för blöjbarn.


Jag kan lika gärna inse att min tid ändå redan är förbi.


image7

Kommentarer
Postat av: Thomas

Man är ju så gammal som man känner sig! Gammalt
och nött........patetiskt! Lev för fan. T

2008-05-01 @ 14:23:57
URL: http://glasoklorid.blogspot.com/
Postat av: Maria

Ähm, jo jag skrev ju just det. Och om du inte fattade att det var skrivet med glimten i ögat så kan jag bara beklaga.

Och nej, man är inte så gammal som man känner sig. Det är bara något som gamla människor försöker intala sig själva.

2008-05-01 @ 15:10:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0